Loading...

pondelok 6. júna 2011

Google Android - čo používam

Asi nie som ten pravý nadšenec, a tak nemám najnovší "High-End", ale len starší mobil Orange San Francisco , alebo inak ZTE Blade.
600 MHz, ARMv6, Android 2.1., 480 x 800 bodov.

Väčšinou sedím za bežným PC, a mobil používam len príležitostne.
Hlavnou aplikáciou je pre mňa Android browser, a doplnkovo Opera mini alebo Opera mobile.
Na základné informácie to úplne stačí. Na starších typoch mobilov som dlhodobo používal Opera mini, a môžem povedať že vačší display a rýchlejší procesor výrazne zlepšujú pohodlie browsovania.
Používam hlavne "vstavaný" browser.Operu mini hlavne na čítanie spravodajských webov.
Relatívne často, možno aj denne použivam Google Reader pre Android. na čítanie správ stačí jednoduché rozhranie. A dá sa odvodiť že to znamená že používam denne Google Reader na bežnom PC :-)
Google Docs. Na PC denno denná záležitosť, na mobile s Androidom ale skôr občasné použitie.
Je to tiež vlastne len aplikácia pre browser, aj keď mobilný, ale .. Editovanie "Excelu" je fajn, ale "Word" už je poslabší. A to že neumožňuje stiahnuť dokumenty ... napr. u pdf je to dosť nepochopiteľné, pretože tie zobrazuje veľmi mizerne (kde je zoom ?).
Preto denne používam obyčajný poznámkový blok, aplikácia ktorá je pravdepodobne tiež súčasťou Andriodu. A ak nie tak je k dispozícii mnoho podobných.A načo mi je ? Nuž na každodenné porady :-)
A čo s pdf ? Odporúčam MobilePDFviewer. Je výrazne použitelnejší než Adobe PDF reader ktorý je dosť nepoužiteľný.
Gmail. Gmail pre Android 2.1 je relatívne jednoduchá aplikácia, ale spĺňa základné požiadavky. Používam občas. Maily "riešim" väčšinou za klasickým PC.

Občas použijem aj Google Calendar, ale naozaj len občas.
Google Talk ? Ide , vyskúšal som, ale nepoužívam.
Používam Skype.Skype vždy a všade ;-)
Keď som napr. doletel do kanady, hneď, ešte na letisku, som našiel free Wi-Fi hot-spot a volal som domov .. Skype funguje relatívne dobre, a to hlavne malému rozsahu funkcií ktoré je možné od neho očakávať. Uvidíme aký bude jeho ďalší osud, či ešte bude ponúkaná verzia pre Google Android ...
V napr. v tej Kanade som použil Linphone. Teda jednoduchý SIP telefón . Stačí si kúpiť napr. službu tuším hlas alebo smart cez internet od nemenovaného operátora pevných liniek, a môžete aj zo zahraničia volať za miestne ceny. Ponuku od Skype som zatiaľ nevyužil,a uvidíme či bude aj naďalej dostupná.
Keď už Kanada, použil som aj Google maps s určením polohy, nesklamali ma ani neprekvapili. Je fajn mať ich po ruke.
Skúsil som aj Google Blogger pre Android. Ten je ale nepoužiteľný a padá. Použiteľnejšie vyzerá Blogaway , ale celkovo sa mobil zdá sa na blogovanie veľmi nehodí, a Twitter mi zatiaľ nejak nevyhovuje.
A kde sú hry ? Nuž nie su .. Keď už, pustím si radšej SKY.FM rádio alebo JazzRadio.
Super ak máte aspoň 1Gb dátový paušal.
A to bude asi všetko. Skúšam ale ďalej a uvidím čo sa osvedčí .
Napr. zháňam nejaký lepší prehrávač videí ktorý by fungoval aj na Arm v6 a vedel by prehrávať videá z vimeo.com. Poznáte nejaký ?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára